بیانیه روز دانشجو پایگاه بسیج دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین / آذر 1398

همزمان با ایام روز دانشجو، پایگاه بسیج حضرت ثارالله دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین بیانیه ای را صادر نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 ۱۶ آذر روز افتخارآفرینی دانشجویان ایران و مبارزه با استکبار است.

 ۱۶ آذر نماد حضور دانشجویان در صحنه های حساس کشور و مظهر تحولات اساسی در جامعه است. نماد دلیری و آزادی خواهی و مبارزه با ظلم و استبداد است.

 در چنین روزی مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی در اعتراض به سفر نیکسون به کشور و اعطای دکترای افتخاری به وی در دانشگاه تهران در برابر گلوله های رژیم پهلوی تا پای جان ایستادند و با نهیب مرگ بر استکبار، پایه های زنگار خورده حکومت شاهنشاهی را به لرزه انداختند و افتخاری به قدمت تاریخ آفریدند و آموختند که دانشجویان فرهیخته باید در کنار تعلیم و پژوهش، بیداری و هوشیاری را سرلوحه عمل خویش قرار دهند و پرچم آزادگی استکبار ستیزی را همواره برافراشته نگاه دارند.

در شرایط کنونی کشوری نیز برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، مناظره ها و نقد مسائل و جریان ها در راستای رسیدن به اهداف مذکور است. البته پرواضح است که نقدها باید منصفانه و سازنده و بدور از تخریب و جریان سازی باشد.

 از این رو باید تعریف جامعی از نقد ارائه گردد تا شرایط برای آزادی بیان و اندیشه فراهم شود و نخبگان و آزاد اندیشان با بصیرت، با حضور در صحنه های سیاسی برای بهبود شرایط تلاش کنند و به عنوان چشمان بینا و بیدار مردم، مطالبات به حقی را از مسئولین خواستار شوند.

بدیهی است که در راس خواسته‌ها، بهبود امور علمی و پژوهشی کشور و همچنین نشر روزافزون فرهنگ و تربیت اسلامی باید مد نظر باشد. در این راستا باید دانشگاه ها بستری امن برای بیان عقاید و دغدغه های دانشجویان باشد تا دچار تزلزل در امور اعتقادی نشوند که اگر دانشگاه ها عرصه تاخت و تاز نیروهای سیاسی شود بی شک ساختار علمی کشور آسیب می بیند.

 در پایان ضمن پاسداشت روز دانشجو و تکریم دانشجویان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۶ آذر ۱۳۳۲ اعلام می داریم که همچون گذشته با استقامت ایستاده‌ایم و بیداری خود را در مواجهه با عناصر بیگانه به گوش جهانیان می رسانیم و ما استمداد به وعده نصرت الهی به پیروزی خویش در عرصه های علمی، دینی و سیاسی امیدواریم. و من الله توفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیوندهای مهم

تماس با ما

آدرس مرکز شماره 1 (خواهران) :

ورامین-میدان رازی-ابتدای بلوار رسالت-جنب آتش نشانی-ساختمان شهید مهتدی-مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین

شماره های تماس :36220146 – 36229945    – کدپستی 3371739974

آدرس مرکز شماره 2 (برادران) :

ورامین-بلوار رسالت-مجتمع عفاف-مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین

شماره تماس:36220091

 

آدرس مرکز نقشه

تمام حقوق برای دانشگاه علمی کاربردی ورامین محفوظ میباشد


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/pesarek2/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373