همایش وحدت حوزه و دانشگاه در ورامین برگزار شد+تصاویر

همایش وحدت حوزه و دانشگاه در دانشکده کشاورزی ورامین با حضور حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، جمعی از مسئولان،دانشگاهیان و حوزویان دیار 15 خرداد از جمله دکتر ناصر شیرکوند ریاست  و سید احمد احمدی معاونت فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در این همایش گفت: لازم است که به پیام این روز و نشست ها توجه لازم را داشته باشیم و اولین پیام ۲۷ آذر این است که به شهید و شهدا احترام گذاشت چرا که محور اینجریان یک شهید بوده است.

تقوی افزود: پیام دیگر این روز تکریم از علم و عالم است یعنی حوزه و دانشگاه دو مرکز علمی هستند و مراکز علمی ارزشمند می باشند و ما در این نشست ها باید از علم و عالم تجلیل کنیم چه عالمی در حوزه باشد چه در دانشگاه چرا که در تفکر اسلامی علم یک ارزش است و برای قبولی مسئولیت ها شاخص محسوب می شود و علم به قدری عهظیم است که در نگاه حوزویان اولین معلم جهان خلقت و آفرینش خالق این جهان می باشد.

وی با اشاره به اینکه انبیا را با صفت عالم معرفی می کنند گفت: علم به قدری عزیز است که خداوند وقتی به فرشتگان امر به سجده می دهد، شیطان سجده نکرد و سقوط کرد و کسی که خودبین است نمی تواند خدا بین باشد و عظمت ادم به تعالیم آن است و در این روز باید علم تجلیل شود.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اظهار داشت: علت احترام به عالمان در فرهنگ ما به دلیل داشتن علم آن شخص است و لذا در حوزه های علمیه در کتاب عالم المتعلمین نوشته است که در راه رفتن نیز از استاد پیشی نگیرید تا این حد مقام استاد بالا است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیوندهای مهم

تماس با ما

آدرس مرکز شماره 1 (خواهران) :

ورامین-میدان رازی-ابتدای بلوار رسالت-جنب آتش نشانی-ساختمان شهید مهتدی-مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین

شماره های تماس :36220146 – 36229945    – کدپستی 3371739974

آدرس مرکز شماره 2 (برادران) :

ورامین-بلوار رسالت-مجتمع عفاف-مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین

شماره تماس:36220091

 

آدرس مرکز نقشه

تمام حقوق برای دانشگاه علمی کاربردی ورامین محفوظ میباشد


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/pesarek2/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373